Divas tehnoloģiju akcijas, kuru cena tuvākajā nākotnē varētu dubultoties
Lai gan visi ASV akciju tirgus indeksi pērn pieauga labāk nekā vidēji un pēdējos mēnešos ir vērojams rallijs tehnoloģiju nozarē, analītiķi lēš, ka abu turpinājumā aplūkoto izaugsmes akciju potenciāls vēl nav parādījies, un tāpēc to cena var dubultoties no šodienas līmeņa, vēsta Igaunijas medijs Aripaev. Ieskatāmies viņu apkopojumā!
Pērn eksponenciāli pieauga trīs galvenie ASV akciju tirgus indeksi: Dow Jones Industrial Average par 14%, S&P 500 par 22% un Nasdaq Composite par 32%. Tagad analītiķi prognozē, ka Volstrītā būs augšupejoša līnija vēl divām tehnoloģiju akcijām.
Volstrītas analītiķi prognozē PayPal Holdings un Salesforce izaugsmi.
Brets Horns, investīciju izpētes pakalpojumu sniedzēja Morningstar analītiķis, lēš, ka PayPal akciju cenas mērķis ir 104 ASV dolāri, prognozējot 79% pieaugumu. Tāpat aplēsis arī Morgan Stanley investīciju bankas analītiķis Kīts Veiss, nosakot Salesforce akciju cenas mērķi 481 ASV dolāra apmērā, prognozējot 72% izaugsmi.
PayPal uzrādīja pārliecinošus rezultātus par pagājušā gada ceturto ceturksni. Uzņēmuma ieņēmumi palielinājās par 8% jeb 8 mljrd. ASV dolāru. Neskaitot izdevumus pēc nodokļu nomaksas, tīrā peļņa palielinājās par 18% līdz 1.6 mljrd. ASV dolāru, galvenokārt pateicoties efektīvai izmaksu kontrolei un akciju atpirkšanai, kas bija vairāk.
PayPal vadība prognozē, ka 2024. gadā ieņēmumi paliks tajā pašā līmenī, neskatoties uz centieniem padarīt uzņēmuma darbību efektīvāku, tāpēc arī plānots samazināt darbinieku skaitu par 9%.
Volstrītas analītiķi prognozēja, ka ieņēmumi pieaugs par 7%, taču uzņēmuma prognoze to neapstiprina, galvenokārt tāpēc, ka maksājumu apjoms, izmantojot starpniekus (piemēram, Braintree), pieaug daudz ātrāk nekā maksājumu apjoms, kas veikts tieši caur PayPal. Maksājumi, kas veikti, izmantojot starpniekus, dod uzņēmumam zemāku peļņu.
Lai uzlabotu klientu pieredzi, PayPal pārveidoja maksājumu procesu vidē, padarot to ātrāku un ērtāku. Veiktās izmaiņas nākotnē var palielināt maksājumu apjomu, taču uzņēmums uzskata, ka būs nepieciešams zināms laiks, lai redzētu rezultātus un mainītu klientu uzvedību.
PayPal dominē tiešsaistes maksājumu apstrādes jomā, un tam ir gandrīz divreiz lielāka tirgus daļa kā nākamajam tuvākajam konkurentam. Turpmākajos gados ieņēmumu pieaugumam vajadzētu vismaz atbilst mazumtirdzniecības e-komercijas pārdošanas pieaugumam, pieņemot, ka uzņēmums var saglabāt savu tirgus daļu. Turklāt PayPal arī joprojām cenšas veicināt Venmo debetkartes pieņemšanu, kas varētu palīdzēt kļūt par daļu no fiziskās mazumtirdzniecības, ziņo YahooFinance.
Morningstar analītiķis Brets Horns prognozē, ka PayPal pārdošanas apjomi nākamajā desmitgadē pieaugs par aptuveni 8% gadā, ņemot vērā, ka tiek prognozēts, ka arī e-komercijas mazumtirdzniecības apjomi līdz 2032. gadam pieaugs par 8% gadā.
Šobrīd PayPal akcijas tirgo par gandrīz lētāko cenas un pārdošanas (P/S) attiecību tās vēsturē. Pēc The Motley Fool tirgus analītiķa Trevora Džennevina domām, iespējams, redzēt reālu 79% atdevi gada beigās.
Savukārt, runājot par Salesforce, YahooFinance investīciju ieteikums ir vienkāršs. Pagājušā gada pirmajā pusē Salesforce veidoja 22.1% no klientu attiecību pārvaldības uzņēmumu tēriņiem, kas ir vairāk nekā nākamie četri konkurenti kopā. Uzņēmuma tirgus daļa ir tik spēcīga, ka pētniecības firma G2 atzina Salesforce par labāko 2024. gada programmatūras pārdevēju.
Pamatojoties uz jaunākajiem ceturkšņa rezultātiem, Salesforce ieņēmumi pieauga par 11% līdz 8.7 mljrd. ASV dolāru, pateicoties datu analīzes un integrācijas rīku jomām. Viņu neto peļņa palielinājās par 48% līdz 2 mljrd. ASV dolāru, jo uzņēmums turpina koncentrēties uz rentabilitāti.
Turklāt Salesforce izmanto mākslīgo intelektu (AI), to savās mārketinga, pārdošanas, klientu apkalpošanas un tirdzniecības produktivitātes lietojumprogrammās. AI ļauj lietotājiem izveidot mārketinga saturu, saņemt informāciju par pārdošanu, kā arī tulkot tekstus no tiešsaistes veikaliem dažādās valodās.
Morgan Stanley analītiķis Kīts Veiss ir noteicis cenu mērķi 481 ASV dolāra par akciju, pamatojoties uz diskontētās naudas plūsmas metodi un sagaidot gada apgrozījuma pieaugumu par 16% līdz 2028. gada fiskālā gada beigām. Pašlaik viena Salesforce akcija Ņujorkas fondu biržā maksā 301.56 ASV dolārus.
Ieņēmumi pēdējā ceturksnī pieauga par 11%, un līdzīgs līmenis, visticamāk, būs arī nākamajos gados, norāda YahooFinance.
Visbeidzot, tāpat kā Horns, Weiss sniedz investoriem pirkšanas ieteikumu. Gada beigās akcionāri, iespējams, vēl nevarēs atrast sev 72% atdevi, taču uz pieciem gadiem eksperts uzskata, ka varētu apsvērt nelielas pozīcijas iegādi šajās akcijās.