• Atpakaļ
  • menu
  • Meklēt
  • Ieiet portālā
  • Dalīties ar rakstu:

    Vai ceļojumu akcijas atkal kļūst aktuālas?

    Ceļojumu akcijas (travel stocks) jeb ceļojumu un tūrisma uzņēmumu akcijas, pamatīgi skāra koronavīrusa parādīšanās. Būtībā vienas dienas laikā beigušies ceļojumi un pilnīgs haoss tuvākajā nākotnē, tā, galvenokārt pirmā Covid viļņa dēļ, viena mēneša laikā gandrīz četrreiz samazinājās pasaulē lielākā kruīza līniju operatora Carnival akcijas cena.

    Pagājušā gada biržas karuselis ceļojumu un tūrisma kompānijas ietekmē dažādi

    Pagājušais gads akciju tirgiem kopumā bija ļoti veiksmīgs, vairumam indeksu pakāpjoties par vairākiem desmitiem procentu. Tomēr ne visām ceļojumu akcijām veicās tik labi. Lai gan lielāko tiešsaistes ceļojumu un rezervēšanas uzņēmumu, piemēram, Booking.com un Expedia.com, un lielāko viesnīcu ķēžu, piemēram, Marriot un Hilton, akcijas 2021. gadā pieauga par vairākiem desmitiem procentu, kopumā ar dažiem izņēmumiem (piemēram, American Airlines) lielākās aviokompānijas (Southwest Airlines, Delta, China Southern Airlines) un kruīzu operatori (Carnival, Norwegian Cruise Line, Royal Caribbean) būtībā bija tajā pašā vietā, kur sākamā.
    Vēl sliktāk klājās tādām Eiropas aviokompānijām kā Air France/KLM un Lufthansa, kuras pagājušajā gadā zaudēja attiecīgi aptuveni 20 un 40 procentus no savu akciju vērtības. Trešajam lielajam, IAG, izdevās palikt nulles līmenī. Lielākajām Eiropas viesnīcu ķēdām, piemēram, IHG un Accor, drīzāk izdevās savas akcijas saglabāt.

    Kas sagaidāms šogad?

    Ir sācies jaunais gads, un līdz ar to vēl viens koronavīrusa vilnis, ko sauc par omikronu. Lai gan inficēto ir vairāk nekā jebkad agrāk un šķiet, ka vakcīnas nesniedz imūnitāti pret šo vīrusa celmu, tūrisma kompānijas tomēr uz tuvāko nākotni raugās ar pieardzīgu optimismu.
    Pirmkārt, nāk jaunās paaudzes vakcīnas (piemēram, Pfizer Paxlovid) arī tablešu veidā. Otrkārt, arvien vairāk cilvēku ir vakcinēti vai izslimojuši, un kādā brīdī pandēmija var kļūt endēmiska. Treškārt, cilvēki vienkārši ir noguruši no sēdēšanas mājās un vēlas atkal ceļot pa pasauli, par ko liecina Google meklētājprogrammu analīze, kur ceļojumu, aviobiļešu un viesnīcu rezervēšana ir aizvien biežāk meklētie vārdi.

    Interesantas akcijas, kam pievērst uzmanību

    Royal Caribbean Cruises (RCL). Tirgus dalībnieki ir optimistiski noskaņoti attiecībā uz RCL un uzskata, ka pastāv samērā liela iespēja, ka tuvākā gada laikā viņu pasažieru skaits atgriezīsies pirmspandēmijas līmenī. Pandēmija nav aizbaidījusi pastāvīgos klientus, taču viņi ir pārvērtuši savas esošās biļetes par kredītu nākamajiem ceļojumiem.
    Kā norāda uzņēmuma bijušais izpilddirektors Ričards Fains (Richard Fain), kurš amatā bija 30 gadus (no amata atkāpās 3. janvārī), rezervāciju skaits nākamajai vasarai būs ārkārtīgi liels un visam 2022. gadam normālā līmenī, turklāt cenas būs augstākas nekā pirms pandēmijas. Viņš cerēja, ka tas radīs ilgi gaidīto naudas plūsmu, kas nepieciešama, lai atmaksātu parādus, reinvestētu tehnoloģijās, veicinātu ilgtspējību un investētu jaunos kuģos.
    Visi aizvadītā gada ceturkšņi ir uzrādījuši stabilu produktivitātes pieaugumu, kas tirgu ir padarījis piesardzīgi optimistisku. Uzņēmums plāno līdz gada beigām atgūt 50 no 61 kuģa.
    2021. gada trešā kvartāla atskaitēs globālā kruīzu kompānija ziņoja par aptuveni 457 miljonu USD peļņu, kas ir ievērojams pieaugums salīdzinājumā ar pagājušā gada 33,7 miljonu USD zaudējumiem.
    Ceturkšņa rezultāti apstiprināja, ka darījumi iet uz augšu. Paredzamā vidējā mērķa cena ir 100 USD par akciju, kas ir pieaugums par aptuveni 31%.
    American Airlines (AAL) — viena no pasaules lielākajām aviokompānijām atkal piedzīvo pasažieru skaita pieaugumu. Apgrozījums 2021. gada trešajā ceturksnī bija gandrīz 9 miljardi USD, kas ir par 20% vairāk nekā otrajā ceturksnī, piedevām uzņēmums paziņoja par negaidītu peļņu 169 miljonu USD apmērā.
    Protams, ceturtā ceturkšņa rezultāti vēl nav pieejami, taču parasti šis laiks, pateicoties brīvdienām, ir ar lielāko apgrozījumu, un pats uzņēmums šajā periodā cerēja sasniegt vismaz 6000 izlidošanas dienā. Lai izdzīvotu sarežģītajos apstākļos, aviokompānija saņēma federālās algu subsīdijas vismaz 5,8 miljardu USD apmērā, kas palīdzēja pēc iespējas vieglāk pārdzīvot grūtos laikus.
    Ņemot vērā visu iepriekš minēto, noteikti ir vērts sekot līdzi aviokompānijai un sagaidāmā vidējā mērķa cena ir 22,4 USD par akciju jeb aptuveni 42% pieaugums.
    Airbnb (ABNB) — globālajā izmitināšanas un rezervēšanas uzņēmuma vietnē ir vairāk nekā 5 miljoni naktsmītņu gandrīz visās pasaules valstīs. Rezultātā vietu var atrast visa veida ceļotāji, neatkarīgi no tā, vai tie ir atpūtnieki savā pirmajā ārzemju ceļojumā, studenti, kuri, studējot ārzemēs, vēlas dzīvot pie kāda mājās, cilvēki, kuri ceļo lielāko daļu gada, vai piedzīvojumu meklētāji, kuri katru vakaru vēlas kaut ko jaunu. Airbnb apvieno visus.
    Protams, uzņēmums iekasē komisijas maksu par pakalpojuma izmantošanu. Pateicoties koronavīrusa ierobežojumu atvieglošanai, cilvēki atkal vairāk ceļo un uzņēmums atveseļojas. Apgrozījums pagājušā gada trešajā ceturksnī bija 2,24 miljardi USD, kas ir par 67% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Izmitināšanas sektors atkal uzplaukst, un pēdējo trīs mēnešu laikā rezultāti uzlabojās vēl par 29%. Tas nozīmē, ka klienti tikai trīs mēnešu laikā rezervēja 79,7 miljonus naktsmītņu, un, par spīti pandēmijai, uzņēmums trešajā ceturksnī guva visu laiku lielākos ieņēmumus un tīro peļņu.
    Lai gan starppilsētu un pārrobežu maršruti vēl nav atgriezušies pirmspandēmijas līmenī, uzņēmuma finanšu direktors Deivs Stīvensons (Dave Stephenson) cer, ka pašreizējās ceļošanas tendences turpināsies vismaz līdz gada beigām. Vidējā paredzamā mērķa cena ir 195 USD par akciju, kas ir pieaugums par aptuveni 41%.
    Expedia Group (EXPE) — viena no lielākajām izmitināšanas brokeru un rezervēšanas kompānijām, kas vada tādas vietnes kā Expedia un Vrbo. Viņi izmanto biļešu pārdevējus un meta meklētājprogrammas, kas piedāvā informāciju tiešsaistē izmitināšanas iespējas meklējošiem ceļotājiem.
    Expedia, tāpat kā visā nozare, piedzīvoja ļoti strauju apgrozījuma kritumu koronavīrusa pandēmijas dēļ, taču jaunākie ekonomikas rezultāti liecina, ka sliktie laiki ir garām. Neto ienākumi 2021. gada trešajā ceturksnī bija 362 miljoni USD, kas ir par pusmiljardu vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējā gada 221 miljonu USD zaudējumiem un tuvojas 2019. gada 409 miljonu USD peļņas līmenim.
    Koriģētā EBITDA jeb peļņa pirms procentu maksājumiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas bija pozitīva otro ceturksni pēc kārtas, sasniedzot 855 miljonus, kas ir par 181% vairāk nekā tajā pašā ceturksnī pagājušajā gadā, kad EBITDA bija 304 miljoni USD. Pārdošanas apjoms trešajā ceturksnī bija 2,96 miljardi USD, kas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā pirms gada (2020. gada trešajā ceturksnī ieņēmumi bija 1,5 miljardi USD) un tuvojas 2019. gada pirmspandēmijas laikam, kad pārdošanas ieņēmumi trešajā ceturksnī bija 3,55 miljardi USD.
    Komentējot peļņas pārskatu, izpilddirektors Pīters Kerns (Peter Kern) sacīja, ka, par spīti nestabilitātei ceļošanas jomā, uzņēmumam bija ļoti labs trešais ceturksnis, pateicoties Vrbo lieliskajam sniegumam un izaugsmei iekšzemes ceļojumu jomā, kā arī praktiski visās iesaistītajās uzņēmējdarbības jomās. Kerns uzskata, ka, ekonomikai atveseļojoties, uzņēmums kļūs vēl agresīvāks,. Paredzamā vidējā mērķa cena ir 203 USD par akciju, kas ir pieaugums par aptuveni 18,7%.
    Las Vegas Sands (LVS). Izklaides un atpūtas gigants LVS pārvalda kūrortus, kas aptver kazino, viesnīcas un konferenču centrus. Pērnā gada trešā ceturkšņa rezultāti liecina, ka uzņēmuma pārdošanas ieņēmumi pieauga līdz 857 miljoniem dolāru, kas ir par 92% vairāk nekā 2020.gada trešajā ceturksnī. Tomēr tīrie zaudējumi bija 368 miljoni USD, kas, protams, ir ievērojami labāks rādītājs nekā gadu iepriekš, kad tīrie zaudējumi bija 565 miljoni USD.
    Uzņēmuma neierobežotais naudas atlikums tā paša ceturkšņa beigās bija 1,64 miljardi USD. LVS izpilddirektors Roberts Goldšteins (Robert Goldstein) atzīmēja, ka ar pandēmiju saistīto ierobežojumu pastiprināšana būtiski ietekmēja viņu ceturkšņa finanšu rezultātus, tomēr visos tirgos viņi spējuši sasniegt pozitīvu EBITDA.
    Pēdējos ceturkšņos LVS koncentrējās uz strauji augošām vietām Āzijā. Rezultātā uzņēmums 2021. gada martā paziņoja par sava Lasvegasas nekustāmā īpašuma un biznesa pārdošanu par aptuveni 6,25 miljardiem USD, un paredzams, ka darījums tiks noslēgts šī gada pirmajā pusē. Vidējā paredzamā mērķa cena ir 52 USD par akciju, kas ir pieaugums par aptuveni 23,8%.
    Booking Holdings (BKNG) — BKNG ir lielākais globālais izmitināšanas starpniecības un rezervēšanas uzņēmums, kas pārvalda vairākus biļešu pārdevējus un meta meklētājprogrammas aviobiļešu, viesnīcu, izmitināšanas un auto nomas jomā. Darbība notiek vairākās platformās - Booking.com, Priceline.com un Agoda.com.
    Covid vakcīnu ieviešana un pakāpeniska ceļošanas ierobežojumu samazināšana ir veicinājusi ceļošanu, un ceļojumu akcijas ir ļoti labi atguvušās no pandēmijas, pašlaik pat ir augstākā pozīcijā nekā pirms koronavīrusa. Turklāt liela uzmanība tika pievērsta stratēģiskajā līmenī, un pandēmijas sākumā tika piesaistīts un ievērojami palielināts kapitāls, lai nodrošinātu likviditāti nākamajiem gadiem, jo bija sagaidāms, ka zudīs ieņēmumu bāze. Visā pasaulē darbinieku skaitu samazināja gandrīz par ceturtdaļu, ievērojami pazeminot izmaksas. Šo darbību rezultātā BKNG akciju bilance saglabājās ļoti stabila.
    Pārsteidzoši, ka uzņēmuma naudas atlikums no pagājušā gada marta beigām pieauga par 4 miljardiem USD līdz 11,2 miljardiem USD 30. septembrī, padarot uzņēmumu par vienu no uzticamākajām ceļojumu kompānijām uz planētas. Par spīti lielajiem izdevumu samazinājumiem, ieguldījumi pētniecībā, attīstībā un inovācijās turpinājās. Viena no perspektīvākajām iniciatīvām ir "vienotā ceļojumu vīzija". Tās ideja ir piedāvāt vienmērīgu klienta pieredzi, ko atbalsta sarežģītas maksājumu sistēmas. Tam būtu jāpalīdz samazināt izmaksas un palielināt kopējo reklāmguvumu un atjaunošanas līmeni, tādējādi palielinot ieņēmumus.
    Kompānija pēdējos mēnešos ir bijusi cieši saistīta ar dažādām uzņēmumu apvienošanām un pārņemšanām. Novembrī par USD 1,2 miljardiem tika iegādāts Getaroom, lai palielinātu savu tirgus daļu ceļojumu nozarē un paplašinātu partnerības. Turklāt rindā uz pirkšanu gaida 1,83 miljardu dolāru vērtā Etravel grupa, lai klienti varētu rezervēt lidojumus bez sarežģījumiem un gaidīšanas laika. Turklāt BKNG meitasuzņēmums Kayak kopā ar Inovia Capital for Life House ir vadījis 60 miljonu ASV dolāru C sērijas finansējuma kārtu, lai uzsāktu jaunā pakalpojuma ieviešanu.
    Booking Holdings pagājušā gada trešajā ceturksnī ir strādājis ļoti labi, trešo ceturksni pēc kārtas pieaugot rezervēto nakšu skaitam, galvenokārt pateicoties labākiem rezultātiem Eiropā. Pārdošanas apjoms bija 4,68 miljardi USD, kas ir vairāk nekā tajā pašā periodā pirms pandēmijas un vismaz divas reizes vairāk nekā 2020. gada trešajā ceturksnī.
    Lai gan joprojām tiek piemēroti dažādi pārrobežu ceļošanas ierobežojumi, viss iepriekš minētais ļaus uzņēmumam vieglāk virzīties uz priekšu nākamajos gados. Vidējā paredzamā mērķa cena ir 2814 USD par akciju, kas ir pieaugums par aptuveni 19%.

    Kas ir Freedom24?

    Mobilā tirdzniecības platforma vērtspapīriem, akcijām, fondiem u.c. gan Apple, gan Android tālruņiem un planšetdatoriem. To veido uzņēmums Freedom Finance Europe Ltd, kura mātes uzņēmums ir vienīgais Nasdaq biržā kotētais Eiropas brokeris. Uzņēmumam ir biroji ASV, Vācijā, Kiprā, Krievijā, Kazahstānā, Ukrainā, Uzbekistānā. Platformai ir vairāk nekā simts tūkstoši klientu, kuri holdingam ir uzticējuši vairāk nekā pusmiljardu dolāru, un šī summa nepārtraukti pieaug.

    Dalīties ar rakstu:

Investors Andris ir Investoru kluba izdomāta persona. Viņa rīcībā ir 25 000 eiro reālas naudas, ko Andris sāk ieguldīt akciju tirgos 2021. gada novembrī. Andra investīciju lēmumus pieņem Investoru Kluba redakcija.

SignetNasdaq
Investore Andris
Capitalia
SignetNasdaqCapitalia
  • Tallinas birža
  • Rīgas birža
  • Viļņas birža
Investora Andra portfeļa vērtība