Akciju iegādes ideja: Monster Beverage
Aizsākot Investoru Kluba iknedēļas akciju iegādes ideju sēriju, kā pirmo esam izvēlējušies enerģijas dzērienu ražotāju Monster Beverage. Un, lai gan iepriekšējie panākumi negarantē nākotnes atdevi, šī uzņēmuma gadījumā, visticamāk, varat būt pārliecināti par turpmāku izaugsmi.
Kalifornijā bāzētais Monster pēdējos 25 gados ir pārspējis ne tikai dzērienu ražotājus, piemēram, Coca-Cola, PepsiCo un Boston Beer, bet arī tehnoloģiju titānus Apple un Microsoft, vienlaikus sasniedzot iespaidīgu gada atdevi. Tas ir pārsteidzošs varoņdarbs uzņēmumam, kura dzērienus vēsturiski lietojuši pusaudži un jauni pieaugušie un kura garša ir līdzīga gāzētam klepus sīrupam.
Monster izgājiens tika apturēts, kad 4. augustā, pateicoties vājai peļņai, akciju vērtība samazinājās par gandrīz 5%. Tomēr uzņēmuma izaugsmes stāsts nav beidzies. Monster lieliski spēj atrast neizmantotas nišas, kas var turpināt audzēt pārdošanas apjomu, piemēram, alkoholisko dzērienu ražošana un enerģijas dzērienu ražošana, kas paredzēti tikai sievietēm.
Analītiķi lēš, ka Monster drīzumā atgriezīsies pie ieņēmumu pieauguma par divciparu skaitli un konstanta akciju cenas kāpuma, ziņo Barron's.
"2023. gada 2. ceturkšņa rezultāti bija zemāki par prognozēm, taču nekas neliecina par nopietnām problēmām biznesā vai tuvākas un tālākas virzības pauzi," atzīst Piper Sandler analītiķis Maikls Leiverijs (Michael Lavery), kurš augustā paaugstināja akcijas uz "Buy". "Mums patīk zīmols un tas, kā uzņēmums sevi pozicionē," viņš stāsta.
Monster, kura tirgus vērtība ir 60 mljrd. dolāru, savu dzīvi sāka kā Hansen Natural. 1990. gadā to no bankrota izpirka Kalifornijas uzņēmums Co-Packers, kuru vadīja Rodnijs Sakss (Rodney Sacks) un Hiltons Šlosbergs (Hilton Schlosberg).
Enerģijas dzērienu ražotājs pēdējo 25 gadu laikā ir uzrādījis izcilu veiktspēju (gada atdeve)
Atdeve no 1998. gada 21. augusta līdz 2023. gada 22. augustamFoto: FactSet
"Sakss un Šlosbergs, kuri turpina pildīt vadības pienākumus, vēlējās reklamēt savu dzērienu kā dzīvesveidu, nevis tikai kā produktu," skaidro RBC analītiķis Niks Modi (Nik Modi). Un uzņēmums lielā mērā ir guvis panākumus, pateicoties ilgstošajai sadarbībai ar Monster Jam kravas automašīnu šovu, UFC, Nascar un Anglijas Premjerlīgu. "Monster ir nākamais globālais megabrends. Tas patiešām ir akciju izaugsmes stāsts, kas turpināsies," atzīst Modi.
Lai gan enerģijas dzērieni ir bijuši jau kādu laiku, sagaidāms, ka to patēriņš pieaugs par vidēji 8.3% gadā, no 86 mljrd. dolāru 2021. gadā līdz 176 mljrd. dolāru 2030. gadā, liecina Grand View Research dati. Citu bezalkoholisko dzērienu patēriņš pieaugs tikai par aptuveni 4.7%. “Enerģijas dzērienu kategorija ir augusi. Šeit parādās inovācijas, sākot no bezcukura dzērieniem līdz pat dzērieniem, kuri satur svaigi spiestas sulas," saka Goldman Sachs analītiķe Bonija Hercoga (Bonnie Herzog).
Neraugoties uz Monster neseno nelielo vilšanos — uzņēmums ziņoja par neiedvesmojošiem 39 centiem par akciju, gūstot 1.86 mljrd. dolāru ieņēmumus -, tā perspektīva joprojām ir tikpat vētraina kā jebkad agrāk. Saskaņā ar FactSet datiem, Monster pārdošanas apjomiem vajadzētu pieaugt par 14% 2023. gadā un par 12 % 2024. gadā, kas atbilst tā vēsturiskajam pieauguma tempam, jo uzņēmums turpina virzīties uz jauniem segmentiem.
Monster jūnija investoru konferencē paziņoja, ka ir apmierināts ar Monster Energy Zero Sugar dzēriena izlaišanu, kas tirgū nonāca 2023. gada 1. ceturksnī. Uzņēmums arī tikko izlaidis vieglu alkoholisko dzērienu The Beast Unleashed, kas jau ir kļuvis par vienu no pārdotākajiem dzērieniem ASV.
2022. gada janvārī Monster par 330 milj. dolāru iegādājās uzņēmumu CanArchy Craft Brewery. Analītiķi prognozē, ka Monster ieņēmumi no alkoholiskajiem dzērieniem nākamgad sasniegs 324 milj. dolāru jeb 4% no kopējā pārdošanas apjoma, kas planots 7.99 mljrd. dolāru apmērā. Goldman Sachs analītiķe uzskata, ka uzņēmums nākotnē varētu kļūt par nopietnu konkurentu alkoholisko dzērienu tirgū.
"Monster meklē jaunus izaugsmes tirgus. Tas virza savus dzērienus uz Latīņameriku, kas varētu radīt ieņēmumu pieaugumu par 20% gadā, un Eiropu, Tuvajiem Austrumiem un Āfriku, kur plānots 10% pieauguma temps," raksta HSBC analītiķis Karloss Labojs (Carlos Laboy). Uzņēmums arī vēlas paplašināties ārpus tā ierastās vīriešu publikas, iegādājoties Bang Energy, kas galvenokārt ir radīts sieviešu publikai. HSBC analītiķis Monster akcijām piešķīra "Buy" reitingu, nosakot cenas mērķi 72 dolāri, kas ir aptuveni 26% virs šī brīža cenas.
Nākamo akciju pieaugumu varētu veicināt peļņas palielināšanās. Pēc pandēmijas Monster nolēma nepaaugstināt cenas, lai gan izmaksas pieauga par gandrīz 30%, izraisot bruto peļņas samazināšanos no 60% 2019. gadā līdz 50% 2022. gadā. Maržām vajadzētu sākt uzlaboties, jo piegādes izmaksas un alumīnija cenas samazinās, un uzņēmums aprīlī sāka cenu celšanu. Tam vajadzētu palīdzēt audzēt ienākumus par 37% 2023. gadā un par 17% 2024. gadā.
Atruna: augstāk rakstītais ir autora personīgais viedoklis un nav investīciju rekomendācija.