Z paaudzes krājēji jau paši ar savām utīm
Ja ar Millennials krāšanas utīm viss jau daudzmaz ir skaidrs, tad nu ieguldīšanas paradumu pētniekiem interesantāk ir urbties cauri jau nākamās tā saucamās Z paaudzes paradumiem. Tā ir pirmā paaudze, kas nav pieredzējusi dzīvi bez interneta un sociālajiem medijiem. Foto: Olivier Le Moal, Scanpix
Katrai cilvēku paaudzei, tai pakāpeniski akumulējot sava laikmeta pieredzi, mēdz būt atšķirīgs skatījums uz ieguldīšanu.
Bieži vien ierasts, ka investīciju psihologi lielu uzmanību veltījuši tam, lai pētītu, kādas darbības ar naudu mēdz veikt Millennials jeb Y paaudzes pārstāvji, par kuriem parasti tiek saukti tie, kas piedzimuši laika posmā aptuveni no 1980. līdz 1990-to gadu beigām. Tas bija saprotams, ja ņem vērā, ka šī paaudze sākusi veidot pasaules ekonomikas mugurkaulu. Turklāt tā arī manto iepriekšējo paaudžu uzkrāto labklājību.