Tirgus Eiropas autoražotājiem vairs netic
Grūti pateikt, kāda Eiropa varētu izskatīties bez savas autoražošanas nozares. Patiesā ietekme pat īsti nav aptverama, lai gan aptuveni iezīmējas milzīgu pārmaiņu apmērs. Foto: Caro / Sorge, Scanpix
Ļoti grūts periods šis gads ir Eiropas līdzšinējo vietējas industrijas flagmaņu – autoražotāju – akciju investoriem. Eiropas ekonomikai arvien augot gausi un tās varēšanai daudzmaz jēdzīgi konkurēt esot ierobežotai arī pārskatāmā termiņā, plaukst pietiekami nopietni jautājumi par tālāku spēkratu ražošanu te uz vietas.
Katrā ziņā investoru ticība vecā kontinenta kādreiz dominējošiem šiem ražotājiem rūk. Acīs sevišķi ieduras Vācijas šīs jomas pārstāvju akciju nesenais veikums. Volkswagen akcijas vērtība kopš šā gada sākuma saplakusi jau vairāk nekā par 20%. Vēl pat vairāk – par 31% - rukusi Bayerische Motoren Werke (BMW) akcijas cena. Nupat svaigākā BMW akciju gāšanas bija saistīta ar uzņēmuma paziņojumu par pieaugošajām izmaksām, kas savukārt seko problēmām ar BMW Continental bremzēšanas sistēmas darbību. Tiek klāstīts, ka BMW šo tehnisko ķibeļu skartās aptuveni 1.5 milj. automašīnas joprojām esot drošas, lai arī autovadītājiem, iespējams, nākšoties spēcīgāk spiest bremžu pedāli. Tāpat tik efektīvi, kā to gribētos, varot nestrādāt bremzēšanas palīdzības sistēmas. Katrā ziņā tas ir pieprasījis uzņēmuma spēkratu atsaukšanu. Tā rezultātā BMW vadība jau norādījusi, ka būtiski mazāka būs uzņēmuma peļņa.