VISA sniegs konsultācijas par kripto
Visa cer, ka tās kripto konsultāciju pakalpojums var palīdzēt ieviest bitcoin un citas digitālās valūtas.Foto: Reuters/Scanpix
Visa uzsāk kripto konsultācijas un konsultāciju pakalpojumus, lai klientiem būtu vieglāk orientēties kriptovalūtu pasaulē.
Šis solis iezīmē Visa mēģinājumu dziļāk iekļūt kripto nozarē. Saskaņā ar Nikola Plecas, Visa Eiropas kriptovalūtas datiem, no 2020. gada 1. oktobra līdz 2021. gada 30. septembrim uzņēmums apstrādāja ar kriptovalūtu saistītus digitālās valūtas darījumus 3,5 miljardu dolāru vērtībā, izmantojot maksājumu karšu sistēmas, ziņo CNBC.
"Kripto mums ir milzīga jauna izaugsmes iespēja. Un mēs turpināsim koncentrēties uz šīs biznesa iespējas palielināšanu, ”sacīja Plecas.
Tajā pašā laikā uz Visa ir arī lielu tehnoloģiju uzņēmumu spiediens. Amazon pagājušajā mēnesī paziņoja, ka pārtrauks Visa kredītkaršu pieņemšanu Lielbritānijā uzņēmuma augsto maksu dēļ. E-komercijas titāns ir veicis līdzīgus pasākumus pret Visa Austrālijā un Singapūrā.
Visa maksājumu apstrādātājs trešdien paziņoja, ka tā kripto konsultāciju dienests konsultēs finanšu iestādes, mazumtirgotājus un citus uzņēmumus par visu, sākot no kripto funkciju ieviešanas līdz neapmaināmu marķieru (NFT) izpētei. Uzņēmums arī izstrādā produktus fiksēta kursa kriptovalūtām (stablecoin) un centrālās bankas emitētajām digitālajām valūtām.
Visa cer, ka tās kripto padomi var palīdzēt ieviest bitcoin un citas digitālās valūtas. Tāpat kā tā konkurents Mastercard, arī kredītkaršu gigants uzskata kriptovalūtas par lielu izaugsmes iespēju, jo tā sniedzas tālāk par karšu maksājumiem.
"Dažām no šīm vadošajām kriptovalūtu platformām ir miljoniem vai dažos gadījumos desmitiem miljonu lietotāju," Plecas sacīja CNBC, piebilstot, ka uzņēmums ļauj lietotājiem tērēt savu kriptovalūtu vairāk nekā 80 miljoniem tirgotāju.
Lielāki finanšu maksājumu tīkli pēdējos gados ir saskārušies ar pastiprinātu konkurenci jaunu finanšu tirgu pieplūduma dēļ. Jaunās tendences, piemēram, atvērtā banku darbība, kuras mērķis ir atvērt patērētāju banku informāciju un maksājumu iespējas konkurējošiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, draud izjaukt viņu biznesa modeli.